måndag 21 november 2011

– det är jag.

Idag är det alltså Internationella HEJ-dagen, eller Världshejardagen. När jag blev varse detta kände jag en verklig hjärtevärme i det faktum att min blogg förärats med en alldeles egen internationell dag!
Det visade sig emellertid snabbt att dagen inte alls instiftats för mig och min blogg (WTF? liksom!). Dock behövde jag inte släcka den värmande elden i mitt hjärta då jag samtidigt fick veta att dagen kom till 1972 i konflikten mellan Egypten och Israel och går ut på att man, i fredens namn, säga hej till tio personer som man inte känner.
Eftersom jag och min blogg heter det vi heter har vi ju för vana att varje dag hälsa kända och okända människor med ett rungande HEJ! då vederbörande råkar snubbla in hit kan man tycka att denna dag för mig är lite överflödig. Då jag emellertid är ett big fan av fred å sånt tar jag ändå till mig dagens budskap och hoppas att livet idag ger mig tillräcklig mycket vistelse ute i verkligheten, utanför mitt bekanta jobb och hem, för att kunna beheja tio okändisar (är efter färden till jobbet än så länge bara uppe i en).
Annars förlitar jag mig till att jag kan uppfylla min kvot genom att locka in tillräckligt med folk hit till bloggen. Så se nu, alla (båda?) mina trogna bloggföljare, till att få hit minst tio personer som jag inte känner så att de, om inte mer i alla fall kan ta till sig bloggens hälsande titel!
Och som en tillönskan till er alla om en trevlig dag; här får ni en bonus:
HEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar