torsdag 23 februari 2012

Namn och nytt / Jag är min egen #as#tagg

Sedan den knugliga telningen natten till torsdagen dumpit till världen började självfallet ett smått groteskt mått av namnspekulificering bland folk, fä, fejsbokare och twitterati (enär den sprojlans nya prinsessbebbans namn inte kommer att tillkännages förrän på fredagen, sedan statsminister och regering (i all deras kompetens på ämnet) har kontrollerat att den kungliga bebisen i själva verket är en kunglig bebis och inte en bortbyting).
Min hjärna ville ju inte vara sämre/bättre, utan barfade per omgående ut ett smärre salmonellasmittat julbords omfattning av tokspya i form av namnförslag. Vilket jag i mitt twittersamvete samlade under hashtaggen #prinsessnamn (en tagg som självfallet sedermera även andra twittrare tog till, troligtvis på grund av taggens logiska namn snarare än att de på något sätt erkänt eller lagt märke till min antologiska ansats).

Självfallet förbigick mina briljanta namnförslag twittersamfundet med total tystnad, antagligen för att det hatar mig (av avundsjuka). På fejsboken fick mina monarkotaxonomiska briljans däremot betydligt bättre/mer rättmätigt gensvar (enär dess offer där är närmare vänner än twittersamfundet och därvidlag mycket väl känner till att jag blir smått suicidal (dvs pseudosuicidalt påfrestande) om inte mina humoristhybriskt narcissistiska pretentioner får den bekräftelse de så vrålhungrigt skriker efter).

I min frustration över twitteratins förbiseende ignorans har jag hursomhaver valt att sammanställa mina namnförslag även bloggledes, dvs här. Mest för att jag för min egen privata eftervärlds skull ska kunna komma ihåg vad jag trodde/tänkte/fick för mig/hittade på, men även (i en betydligt mer osannolik utsträckning) för att jag, då det faktiska bebbanamnet under morgonfredagen tillkännages, triumfatoriskt ska kunna kläcka ur mig ett hejdundrande "Jajamensan! Precis som jag trodde – hon ska heta 'Sabrina Malörtslimpa Melitta Hulda Quantanamera Pyttan Estrella "Snufsan" Bernadotte' [eller något av de andra, minst lika plausibla, namnförslagen nedan] Vad var det jag sa, biieeee-atches??!!".

Alltså. Jag är smått över(alternativt totalt under-)tygad om att den potentiellt tronärvande lilla knodden kommer att döpas till ett av följande namn:

  • Manga Berit Lovika Bolt-thrower Bernadotte
  • Madicken Mykorrhiza Bastuba International Bernadotte
  • Nutella Pythia Tuttan Zlata Bernadotte
  • Pia Pangea Pocahontas Pompidou Bernadotte
  • Twilight Carita Bella Ballerina Bernadotte
  • Carema Turanga-Leela Mollifer Blue Bernadotte
  • Whitney Boppalula Hund Cambria Bernadotte
  • Slarva Kissie Maradona Mulva Bernadotte-Westling
  • Struma Daenerys Gaga Lastbil Bernadotte
  • Estinabeth Nivea Svetlana Ke$ha Månblomma Bernadotte

…eller, i all enkelhet:
Berna "Dottie" Bernadotte!

Min favorithypotes bland namnförslagen (och kanske den mest sannolika?) är emellertid att ungen ska givetvis förvalta morfars Knugens granatgevärsnominella arv och helt sonika heta Bazooka Bernadotte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar